sweet thing

gårdagen började ju toppen,,
pallrade mig upp vid kvart över sju, sisådär en timme försent ungefär, och var helt förvirrad,,
mamma tjatade att jag skulle skynda mig och allt blev cp, hann fan knappt klä på mig ;o
iaf så kom vi väl iväg och jag hann med bussen,, kom fram till skolan en halvtimme senare och somnade i en av sofforna,,
vaknade med ett ryck av att matilda kom och frågade varför jag var i skolan, vi hade sovmorgon till 20över10 och jag kom halv9 (y) jag är bra klok ibland!

iaf, hade svenska och jag gjorde min muntliga redovisning, gick väldigt bra med tanke på att jag förberett mig typ 5min innan, som alltid är sofie ute i god tid :]
min lärare sa iaf att hon tyckte det gick bra så att ah, skönt :)

fortsatte med arbetsmiljö och säkerhet, helt klart bästa kursen, läs den om ni får chansen!
eller inte, fyfan jag dör .__.
vi pratade om vad man skulle göra ifall man kände sig hotad på sin arbetsplats eller liknande,,
han drog ett exempel om att ifall man fick höra att man skulle få stryk efter skolan, vad skulle man göra då?
jag sa; man skulle väl lappa på den innan nån annan hann slå en själv!
nej det var ju hemskt att höra, vi ska gå och göra en tillbudsanmälan!
såklart, att jag inte tänkte på det när jag blev slagen liksom, klart jag inte slår tillbaka, jag går bara därifrån och säger att jag ska göra en tillbudsanmälan, för det har bosse sagt att jag ska göra,, -.-
ofta man inte reagerar med att slå tillbaka för att försvara sig liksom?!
och amanda nämnde att hon vart på en liten kurs för självförsvar för tjejer, de fick lära sig små knep för att skydda sig en smula, och ett var att man skulle typ sätta ihop fingrarna till en 'anknäbb' och picka i förövarens ögon (?), nåt sånt iaf..
då kom vi in på våldtäkter och vad man skulle göra om man höll på att bli våldtagen.
man skulle ju skrika och slå såklart och kanske använda 'anknäbben' för att försöka komma därifrån,,
inget konstigt så långt eller hur?
då säger våran briljanta lärare bosse att; men! ;o skulle du vilja ha på ditt samvete att du gjort en annan människa blind?
ba men WTH!!
nej vafan tänkte jag med, åh klart jag inte vill ha det, förlåt våldta på föfan! ;o
åh, ibland blir man knäpp på folk!

slutade 10över1 men skulle ha utv-samtal klockan3 så fick vänta, men då blev det inget samtal för min mentor hade talförbud ;o så hade väntat de timmarna i onödan ;/
gick ingen buss förns 20över4 så fick lov att vänta ännu mer, och stackars pluppie fick ju också vänta ;o usch va elak jag kände mig då ;o
iaf så kom jag tillslut upp till pluppie och vi gick till kupolen och käkade och jag ringde till mamma och sa att jag skulle sova hos honom och sen så stack vi hem till honom :*
han bra gos han, minpluppie :*
imorse tog jag bussen hem och han gick till skolan, saknade honom redan när jag klivit ur bilen ;o
tihi :*

nej nu ska jag städa vidare :]

/ fior

Kommentarer
Postat av: oskar

varför klev du ur bilen då? :o (a)

2009-01-23 @ 17:04:22
URL: http://oskarii.blogg.se/
Postat av: fior

skulle aldrig gjort det, skulle aldrig gått upp ur din säng ju o: (a)

2009-01-23 @ 17:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0